27/05/2021

autor: Lava Group

Minął dokładnie rok od kiedy nastąpiła duża zmiana w naszym życiu zarówno prywatnym jak i zawodowym. Oba w dużej mierze przeszły do Internetu. Dzięki temu nasi klienci mają możliwość podejmowania decyzji zakupowych w zaciszu własnego mieszkania. Mają również dodatkowy czas na uczestnictwo w webinarach czy szkoleniach w niezwykle wygodnej dla uczestników formie. Na ten moment trudno jest dokładnie określić, jakie będą skutki trwającej obecnie pandemii – natomiast Ci, którzy szybko weszli w tzw ,,życie online” już teraz uzyskują duże profity.

Dlatego powinniśmy skupić się na poszukiwaniu rozwiązań, które pomogą w rozwoju firmy, oraz przyniosą oczekiwane efekty. Warto zastanowić się, jakie przedstawiać argumenty, aby klienci przekonali się do proponowanych rozwiązań.

Czas ,,spowolnienia” lepiej wykorzystać na zaangażowanie społeczeństwa w działania online. Dobrym przykładem są Włochy, gdzie czas spędzany na Messengerze wzrósł o 70%. Pozwala to na rozpoczęcie z klientem różnych interakcji w formie cyfrowej, spośród których szczególnie popularne będą:

  • webinaria i eventy online – ta branża, obecnie odnotowuje kilkusetprocentowe wzrosty , a więc dobrym pomysłem będzie uwzględnienie w nich działań promocyjnych. W ten sposób nasz produkt dotrze do dużej liczby odbiorców

  • real-time marketing, czyli działania które wykorzystują otaczającą nas sytuację – jest to bardzo skuteczna formuła działań marketingowych, która komentuje aktualne wydarzenia, wplatając w opis oferowanie produktu. Bardzo dobrą opcją, jest wykorzystanie w promocji produktów, które przydadzą się w pracy w systemie home-office, czyli słuchawki lub meble biurowe

W jaki sposób powinniśmy działać?

  1. Utrzymajmy swoje bazy klientów – zarówno poprzez automatyzację marketingu, jak i przez newslettery. Skupmy się na przedstawianiu treści, które wyróżnią naszą ofertę na tle konkurencji. Ponieważ przenieśliśmy się w dużej mierze do rzeczywistości online, pozytywny odbiór może przynieść aktywność w social mediach (szkolenia, konkursy czy promocje online)

  2. Bądźmy widoczni - co oznacza nie oszczędzanie na budżecie reklamowym. Jakkolwiek paradoksalnie to brzmi, to firmy które podjęły ryzyko i zainwestowały w czasach kryzysu, po jego zakończeniu miały duży udział w rynku. Warto przeznaczyć budżet na działania przynoszące korzyści, zamiast trwonić go na content niskiej jakości.


2 główne powody dla których warto dawać upominki:

  1. Małe gesty, a cieszą

  2. Nawet drobny upominek spotka się z pozytywnym odbiorem ze strony naszych klientów czy pracowników. Pracownikom pozwoli na poczucie, że są częścią firmy, którą obecnie widzą jedynie na spotkaniach online. Klienci odczują z kolei, że mają obok siebie solidnego partnera, na którym mogą polegać również w tych niełatwych czasach.

  3. Pokazanie swojej siły

  4. W obecnym czasie wiele firm znalazło się w sytuacji kryzysowej, w której mocniej kontroluje się wydatki. Dlatego ważnym jest, aby na forum publicznym pokazać że firma jest silna oraz stabilna. Właśnie w tym momencie warto zainwestować w kampanię wizerunkową, oczywiście z wykorzystaniem upominków. Dzięki temu pokażemy pozycję firmy i wyprzedzimy konkurencję.

  5. Pokaż, że pamiętasz

  6. Obecne czasy w dużej mierze utrudniają relacje międzyludzkie, ze względu na separację i spędzanie większości czasu w domu. Przesłanie upominku do odbiorcy sprawi, ze wzmocnimy łączącą nas więź i okażemy, ze pamiętamy o kliencie nawet w czasach ogólnego „zastoju”.

  7. Solidarni w czasie pandemii

  8. Pokazanie klientom, że nie zostali sami w tych czasach również ma bardzo duże znaczenie. Pozwala na poczucie wspólnoty oraz pewnego rodzaju grupy wzajemnego wsparcia. Świadomość, że klienci maja obok siebie siebie silnych partnerów buduje poczucie stabilizacji. Przeznaczenie funduszy na upominki wzmacnia poczucie, że firma się nie poddaje i nieustannie walczy o jak najlepsze wyniki.


Kiedy i jak przekazywać nasze upominki reklamowe:

  1. Szkolenia online - wysyłamy do uczestników szkolenia paczkę, w której będzie mógł znaleźć materiały ze szkolenia oraz upominek w postaci gadżetu jednocześnie będącym przyjemnym nośnikiem logo firmy i przypominającym o wydarzeniu.

  2. Targi online- wysłana po spotkaniu oferta, która była podczas niego omawiania pozwoli na spokojne przeanalizowane propozycji. Dołożony upominek z logo wzbudzi w odbiorcy pozytywne odczucia i pozwoli na bycie zapamiętanym.

  3. Konkursy online- warto wciągnąć klientów w grę, dzięki czemu będziemy mogli pokazać się od nowoczesnej strony, a przy tym dać drobny upominek, oczywiście z logo firmy.

  4. Programy Lojalnościowe – jest to sposób na zbudowanie relacji i więzi klienta z naszą marką. Oferowanie produktów promocyjnych z tej samej kolekcji sprawi, że klienci będą podświadomie dążyc do uzyskania pełnego zestawu .

Nie decydujmy się na drastyczne kroki – rezygnacja ze wszystkich wydatków na cele marketingowe, nie jest dobrym pomysłem. Warto przeznaczyć nawet niewielkie fundusze na działania, które pozwolą na reklamę marki. Całkowite zaprzestanie promocji sprawi, że klienci nie będą mogli dotrzeć do oferowanych produktów, co spowoduje znaczny spadek sprzedaży. Jeżeli poszukujemy oszczędności to powinniśmy rozważyć rezygnację z tych projektów, które są w początkowej fazie realizacji.

Czasy pandemii pokazały, jak ważna w pracy marketingowca jest kreatywność, elastyczność i umiejętność dostosowania się do otaczającego świata. Po ponad roku potrafimy określić, które działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a których nie warto powtarzać. Jedno jest pewne – nawet w czasach lockdownu odpowiedni marketing i wsparcie sprzedaży mają ogromną wartość, która ma wpływ na wyniki osiągane przez firmę.

Źródła:

https://sprawnymarketing.pl/blog/polscy-eksperci-o-marketingu-w-dobie-koronawirusa/
https://biznes.interia.pl/firma/news-jak-nie-stracic-klienta-w-czasach-pandemii,nId,4796854
https://solumaprestige.pl/blog,ac155/5-powodow-dla-ktorych-warto-rozdawac-gadzety-reklamowe-w-dobie-pandemii,300
https://brand24.pl/blog/real-time-marketing-na-czym-polega-i-od-czego-zaczac/